חיפוש באתר:

בניית אתרי אינטרנט למותגים

אחד הנושאים המעניינים ביותר לגבי אתרי אינטרנט הוא שמותגים מובילים רבים אינם משקיעים ביצירת נראות ווירטואלית ברמה גבוהה. הסיבה לכך נעוצה בתפיסה מיושנת לפיה כשאר המותג חזק בקרב הצרכנים אין כל משמעות לאתר אינטרנט מעוצב ואיכותי. ובכן, מדובר בטעות. 
מותגים מובילים חייבים להשקיע בנוכחות הווירטואלית שלהם לא פחות מעסקים קטנים ובינוניים. בין אם מדובר על מסעדה מפורסמת או רשת חנויות תכשיטים למכירת טבעות אירוסין, הקמת אתר אינטרנט למותג היא צו השעה. הנה כמה סיבות טובות לכך. 
 

הגולשים מצפים  

אתר אינטרנט נחשב כיום לחלק בלתי נפרד מהעסק. מבחינת הגולשים, כשהם נכנסים לאתר אינטרנט של מותג מוביל הם מצפים ליהנות מחוויית גלישה מושלמת כיאה לחברה כה מצליחה. כאשר הגולשים מגיעים לאתר אינטרנט מיושן וחסר ברק המיתוג של העסק מקבל מכה קלה בכנף. מותגים חזקים יצליחו להתגבר על כך בטווח הקצר אך לאורך זמן המותג עלול לאבד מכוחו. 
 

המתחרים כבר שם

בכל ענף וענף יש מותגים מובילים המתחרים זה בזה. על פי רוב, המותגים המתחרים נאבקים אחד בשני על אותו קהל לקוחות. למשל, חברות ביטוח, בנקים, רשתות שיווק מזון, משרדי עורכי דין וכדומה. היות שהגולשים מחפשים היום מידע לגבי עסקים ברשת, והיות שגם ברמת המותגים המובילים קיימת תחרות, כאשר מותג אחד מקדים את מתחריו עם אתר אינטרנט איכותי ועדכני הוא יכול למשוך אליו לקוחות רבים. עד שמתחריו הממותגים ידביקו את הפער הוא כבר יצבור קילומטראז' וניסיון באינטרנט. 
 

לשדרג את רמת השירות

מותגים מובילים הם בדרך כלל חברות רחבות היקף שמתוקף גודלן מתקשות להגיע באופן אישי אל לקוחות הקצה. דוגמה קלאסית לכך היא חברות ביטוח שכבר מזמן פועלות על אוטומט עם מערכים של אנשי מכירות ונציגי שיווק. הגישה של הלקוח דרך הפלטפורמות המסורתיות למקום הדרוש לו בחברה איננה פשוטה (בלשון המעטה) באמצעות הטלפון או הפקס. אתר אינטרנט מבחינה זו מאפשר שדרוג של מערך שירות הלקוחות. האתר יכול לאפשר לגולשים/ללקוחות לשלוח פנייה ממוקדת למחלקה מסוימת מבלי להטריח את האחרונים במערכות מסובכות ומסועפות של ניתוב שיחות. 
 
השירות ללקוח באמצעות אתר האינטרנט מתרחב גם לאפיקים נוספים כמו מענה זמין ברמת 24/7, פיתוח צ'אטים ממוחשבים המורידים עומס מהמענה הטלפוני או הפרונטאלי, פרסום עניינים רלבנטיים, שליחת מיילים לרשימת תפוצה הנאספת על ידי האתר וכדומה. 
 

תגובה הולמת לעסקים קטנים ובינוניים

מותג מוביל שלא מפעיל אתר אינטרנט מקצועי עלול לאבד אט אט את קהל לקוחותיו למתחרים קטנים ובינוניים. למשל, אם ניקח רשת חנויות למוצרי חשמל שנחשבת למותג בפריסה ארצית, ולעומתה חנות קטנה ואטרקטיבית למכירת מוצרי חשמל שממוקמת בפתח תקווה, רשת האינטרנט מאפשרת לשחקן הקטן לעקוף את המותג הגדול בנישה הספציפית של מוצרי חשמל בפתח תקווה. מנגד, אם מותג גדול ומוביל מקים אתר אינטרנט ומציב בו עמוד ייעודי המספר על הסניפים בפתח תקווה, סביר להניח שיהיה קשה לעקוף אותו בתוצאות החיפוש. 
 

לסיכום, 

אתרי אינטרנט אינם רק נחלתם של עסקים קטנים. בניית אתרים היא עניין רלבנטי מתמיד גם למותגים מובילים ואפילו מותגים שבטוחים שלא ניתן להפיל אותם מהפסגה אליה הם העפילו. ראשית, לא לעולם חוסן ופעילות נכונה ברשת מאפשרת לשחקנים מכל הגדלים להתחרות זה בזה כשווים בין שווים. שנית, מותג מוביל לא יכול להרשות לעצמו להישאר מאחור ברמה הטכנולוגית עם אתר אינטרנט שלא מתכתב עם יוקרתו. שלישית, אתר אינטרנט הוא כלי עוצמתי שמשפר את השירות ללקוח ומרחיב את היכולת לתת מענה ברמת 24/7.