חיפוש באתר:

בניית חנות למובייל

הסחר האלקטרוני המתפתח בסלולר הפך זה מכבר לסמל החדש של הצרכנות בישראל. יותר ויותר גולשים מחפשים מוצרים ושירותים באינטרנט ורבים מהם עושים זאת דרך הטלפון הנייד. חופשות, ביטוח, טבעות אירוסין, מכשירי חשמל, גאדג'טים, מוצרי אופנה, מזון, משקאות והרשימה נמשכת. כל פינה טובה "נכבשת" והרשת מלאה כרימון בחנויות ווירטואליות. חלקן חנויות אשר פועלות למעשה כסניפים אינטרנטיים לעסק קיים, וחלקן קיימות אך ורק במרחב הדיגיטלי. 
 
לאור היקפי הגלישה הגדולים שמגיעים מהסלולר, בניית אתר אינטרנט בשנת 2016, ובפרט חנות אינטרנט שמכוונת למכירות און-ליין, חייבת להתכתב עם המרחב המקוון במובייל. רק חנות אינטרנט רספונסיבית תעשה את העבודה ותניב את הפירות המצופים.  

מה זה חנות אינטרנט רספונסיבית?

חנות אינטרנט רספונסיבית היא אתר אינטרנט מתקדם שמתוכנת להתאים את עצמו באופן אוטומטי להצגה על כל מסך. כלומר, החברה שמפתחת את האתר מטמיעה בו את הקוד הרלבנטי שמזהה מהיכן הגולש מגיע ומציג כפלט אתר אינטרנט מותאם (Responsive). האתר מגיב ומאפשר לגולש ליהנות מחוויית משתמש איכותית ואפקטיבית. חנות אינטרנט רספונסיבית מספקת לגולשים את היתרונות הבאים:
 
 

כמה טיפים לגבי קטלוג בחנות אינטרנט ווירטואלית

קטלוג דיגיטלי שמיועד להצגה במובייל שונה בכמה היבטים מקטלוג בדסקטופ. חנויות ווירטואליות איכותיות שנבנות תוך התאמה רספונסיבית למובייל מתגאות בקטלוגים ידידותיים לגולש מכל טלפון חכם או טאבלט. על מנת לעשות לכם קצת סדר בחנות הנה טיפים שמומלץ להקפיד עליהם. 
 
דבר ראשון, חשוב לאפשר שיוט נוח ונעים בין עמודי המוצרים עם תפריטי ניווט ברורים. כאשר הגולש בוחר להתמקד במוצר מסוים כדאי שהקטלוג הווירטואלי ישלב תמונות עם תוכן במינון נכון. לגבי התמונות של המוצרים ניתן להציג כמה תמונות ולאפשר לגולש לנוע ביניהן עם מגע יד. שימו לב, מגע יד מבחינה זו עדיף על כפתור לחיץ שלא תמיד קל להשתמש בו דרך מסכים קטנים. 
 
בתחומים בהם הגולשים אוהבים להתמקד בפרטים הקטנים בתמונות – למשל, טבעות אירוסין - יש לאפשר יציאה ממסגרת המובייל לתמונה מוגדלת. המעבר בין התמונה המוגדלת לקטלוג ה"רגיל" צריך להיות פשוט ונוח. 
 
עניין נוסף הוא התוכן שמתאר את המוצרים בקטלוג שצריך להיות זמין וממוקד. חנות אינטרנט שרוצה להצליח במרחב המקוון חייבת לדעת לבור את מוץ מן התבן ולספק לגולשים סלולריים רק מילים הכרחיות. במידה שהמוצר דורש פירוט רחב יותר ניתן לפתור את האתגר על ידי חלוקת התוכן עם טאבים/אקורדיונים.